tisdag 6 april 2010

ENSAM STINKER................




Jag har fått en ny kompis, och som det verkar någon som tänker nästan som jag (exakt lika vore bara tråkigt). Nä det är en "tjej" som är busschaufför och är jäkligt trevlig.Och jag kan säga utan att överdriva, att jag varit ganska svältfödd på gemenskap och umgänge på de sista åren.
Ni vet den där mellan två tjejkompissar, som umgås, gör saker ihop, bjuder in varann på middagar (både med och utan resp.)och födelsedagar, och midsommarfester m.m. m.m.
Ibland har det känts som om man luktat illa, men det är väl det att man blivit "ÄLDRE".
JO, jag har en riktig vän ( en manlig vän), (som jag är mycket glad över) men ibland så är det vissa grejer som det är lättare att prata med en tjej om. Ni vet "womanstuff", jag behöver väl inte gå in på några kanske "weirda" detaljer.
I alla fall så har denna kvinna också haft en del att ta sig igenom, och jag tror att vi kan vara till hjälp för varann, plus att vi nog kan ha det kul också, det är jag övertygad om.
Så nu skall det bli kul att se, om man inte kan bli INBJUDEN på nåt midsommarkul i sommar, för omväxlings skull.
Kanske man vet aldrig, för det verkar faktiskt som denna människa tycker det är trevligt att umgås med mig, jag har till ex inte behövt att vara den som frågar om vi ska träffas och göra nått trevligt, utan förslaget kom faktiskt från henne,
Så man är tydligen välkommen. Det känns verkligen mycket trevligt.
Detta kan bli en kul sommar.

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Kul, det är inte lätt att skaffa "vänner" i vuxen ålder

Anonym sa...

bra för dig Lisa, hoppas din nya vänskap fungerar.
I längden.
Så till ditt inlägg på kolumnen, som jag nästan aldrig tittar på.
ÄNTLIGEN så har du fattat(kanske) vem W är!
Eva

mr. kolumnen sa...

Ja vem är jag Lisa?