onsdag 17 mars 2010

Rosenbuskar och andra glädjeämnen



Livet går vidare, en röd Volvo v40 är införskaffad, inte så stor men praktisk.
Jag har haft turen (eller skall man kanske säga fräckheten) att få lägga rabarber på några rosenbuskar (från planteringen framför sjukhuset som nu skall renoveras),för de skall ändå bara gräva upp dem och göra som de gör när man inte lägger in sitt intresse, bara "trascha" allihop.
Så nu kan jag planera för en UNDERBAR!! rädgård.
Var det någon som misstänkte att jag är "lite" intresserad av plantor och trädgård.
Det kan nog vara fallet, ja.
Men det finns ju andra glädjeämnen också här i livet, som tex....rockmusik, gott vin, god mat och en lagom "välhängd" karl.Eller vad säger ni tjejjer, är det inte "gött" att leva när solen kommer fram,och glädjeämnena "poppar" upp ur jorden, symboliskt talat. Så nu har man allt det schyssta framför sig, eller hur.
Nä nu skall jag dra iväg och handla, rätt kul det med.
Så jag säger Ciao, så länge.

Inga kommentarer: