onsdag 19 augusti 2009

mitt "sommarlov" del 2.............. bättre en stek på grillen än en mus i huset




Regnet har som bekant, i stort sätt öst ner till och från varge dag(utan ca 5 dagar), de 5 veckor jag varit ledig.
Så emellan TV, Video; och att påta sporadiskt i trädgården, så har jag farit som en tätting emellan möblerna minst 1gng/dag i en hysterisk musjakt.
Eftersom Sudden, husets eminenta "kattracka", har lagt sig till med divalaten, att INTE äta mus för maten i skålarna är MYCKET godare. Och inte heller dödar han dem, bara leker med dem.
NÄÄÄÄ........han går ut, och hämtar en "leksak" bär IN DEN I VARDAGS RUMMET (mycket mysigare förstårs) och släpper lös den där!!!!!!!!!!SUUUUCK!!!!!!!!!
När han har lessnat sticker han ut eller går och äter, och lämnar musproblemet till en lindrigt road matte.
Som i sin tur jagar liver ur sig för att fånga musen,så man får den UT UR HUSET!!!
För att ovan nämnda inte skall sedemera dö och ligga inkrupen nånstans och börja lukta.
Så sagt och gjort, på med hanskarna och må bäste mus/matte vinna.
Detta inträffar 1-3ggr om dagen, och ni ska bara fatta hur snabba de är , när man tror att man har dem, pilar de plötsligt iväg emellan benen på en.
Men..... som nämnts i mitt inlägg här förut har det även varit kul och mysigt, då faktiskt jag fick besök (de flesta har svårt att ta sig ut hit)av min vän Wojjen och hans goa dotter Jackie.
Så det blev både grillning och trevligt umgänge i en av de få goa sommarkvällarna vi haft.
Med kyckling, kotletter och lite vin å öl. Heltrevligt alltså

Inga kommentarer: