onsdag 19 augusti 2009

mitt "sommarlov" del 3 ..........."lite jobb" skadar aldrig







Men det har ju inte bara varit musjakt och förlustelser (framför videon),lite arbete har jag faktiskt lyckats klämma in, på sissta 3:e delen av semestern.
Då var det ett par dagar med uppehåll och sol, som gav mig lust att jobba igen.
"Lilla verandan" som jag kallar rummet I DAG, förut, (p.g.a. att det bara fanns ETT litet litet fönster och därför var jätte mörkt och tråkigt) kallades det ibland för "mörka hålan" eller "prånget". Så det behövdes verkligen göras i ordning.
Jag hade redan förut satt in ett större fönster, och nu återstod "BARA" att spackla, slipa och måla tak å lister samt tapetsera, plus applisera tapetmönstret, jo så var det ju den där lilla detaljen att lägga golv och sätta dit golvlisterna också.
Tja, jag vill ju inte skryta men jag blev faktiskt hyfsat nöjd med resultatet.
Eller vad tycker ni (se bilderna ovan från början till färdigt resultat).
Fasaden får väl vänta till nästa år, och då får det faktiskt tillkallas en fackman som tar tag i grejerna, det är lika bra.
Nä,.....här kan inte jag sitta och "filofosera"(hihihi), nu när man börjat jobba igen så fattas det ingen sysselsättning.

P:S Sudden (musleverantören) är totalt chockad över att ha blivit bortförd till staden. Efter 5 veckor i total frihet på landet, känns väl min balkong på södravägen som Kumlafängelsets rastgåd.
Tja vad kan jag säga?.....Det gäller oss båda......Det är bara att gilla läget.