torsdag 3 april 2008

Släpp fångarna loss det är vår!











VÅREN.....Smaka på ordet,det är som om någon lagt honung på tungan,Mmmmmmmm.
Allt blir plötsligt mildare,vinden,regnet och dofterna som sveper runt i luften.
Det går inte att ta på det ,men man känner att det äntligen har blivit VÅR.
Jag vet inte om det är sättet fåglarna kvittrar på morgonen(äntligen har de överöstat Kajorna)eller om det är krokusen som blommar runt träden vid Heden.
Det kan också vara att ljuset kom tillbaka så snabbt att jag nästan skäms för min klagolåt,men bara nästan.Men det viktigaste är,DET ÄR VÅR;ÄNTLIGEN!!!!
Jag älskar denna tid på året,då det är helt OK att plantera så mycket man vill,och man kan åka till plantskolorna för att riktigt frossa i blommor,buskar och andra växter. Det är alltid samma glädje att sedan se de små liven växa upp till stora träd och robusta plantor.
Tänk att första gången för året kunna sitta på uteplatsen och fika eller ta en kall öl,och verkligen njuta av solens varma strålar.
Då känner man som blommorna hur livssaven stiger i kroppen,och den i ide gångna kärringplantan,slår ut till en glad och blommande tjej,utan gråa depritionstankar.
De ni!

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Jo, jag vill också ha lite ljumma vindar, vill också andas frisk skandinavisk syrerik luft.

Fast att gräva i möllan hoppar jag

Våren är härlig!

antibimbocompaniet sa...

Din önskan kommer snart att infrias,håll ut min vän.