torsdag 28 februari 2008

ZZZZZZZZZZ! ! ! hur mycket är klockan,ehhhh?



Jag har i alla år hört folk prata om vårtrötthet,och smålett lite överséende,för jag har alltid tyckt att våren är tiden då man kvicknar till. Det blir ljusare och varmare och man kan känna hur allt spritter i kroppen.
Men i år får jag äta upp mitt överlägsna bétende,jag är trött,inte vanligt lite seg utan TRÖÖÖTT. Det är som om jag har blivit helt dränerad från all sorts energi.
Sätter jag mig ner för en liten stund så får jag kämpa för att inte falla i sömn,och resa sig uppefteråt är nästan smärtsamt.Man skulle kunna tro att det slår ut ett rotsystem i häcken så fort man nuddar stolen med sin bak.
Sen när man kommer hem,så har man knappt satt sig i soffan förrän "klockan plötsligt är22.00" kul för katten som väntat på att matte skall komma hem.Hon raglar in i vardagsrummet och dröser ner i soffan,för att "bli"en av soffkuddarna.
Nä nu ska det införskaffas rosenrot och vitaminer,ätas sunt träna och skita i alla tv-serier. Man kan ju inte gå omkring som en jäkla sombie heller.
Så vi får väl se hur det funkar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Är det där före och efter bilder?
I såna fall före och efter VAD?

mr. kolumnen sa...

Jag har alltid också trott att det har med ljus och värme att göra och jag känner många (i synnerhet bloggare) som klagar på denna trötthet.

Men hur kommer det sig att jag också den senaste tiden känner mig skittrött och har växt fram framför TV:n i min säng?

mr. kolumnen sa...

växt fast, skall det vara, j-a tryckfelsnisse ;-)

antibimbocompaniet sa...

vad gillade du "porträtten"av min känsla??

mr. kolumnen sa...

Man kunde ju tro att du målat de själv

;-)

antibimbocompaniet sa...

Merci monsier!!!!