tisdag 26 februari 2008

Ett léende förlänger käften


Enligt en vän till mig,är det ytterst få kvinnor över femti som har sin humor kvar,enligt honom vissnar den nån gång i mitten på furtio och svartnar och faller av.Detta kan man se,enligt denna underliga livsfilosof,på de mörka prickar/ringar som gamla griniga kvinnor får på huden(enligt samma livsfilosof.Så med andra ord har han helt missat alla dessa levnadsglada kvinnor som jag har träffat i mitt liv.Och jag vill bara säga :-Det finns allt en helvetes massa gamla GUBBAR med svarta prickar i skinnet,eller hur?Med handen på hjärtat,så finns det alldeles FÖR många griniga gubbar OCH kärringar i det här landet,kanske skulle vi slå ett slag för skrattet ,léendet och humorn,för att inte tala om självdistansen.Kom ihåg ett léende är smittsamt,låt oss starta en epedemi!!!!!!

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Så jäkla sant så, ett skratt är den bästa medicinen mot allt.

Men jag måste få kommentera, alltså detta med prickar eller ej…. Ahh kom igen, är denna man född på landsbygden i Thailand eller något annat U-land?

Vad det gäller gnällandet har jag bara egen erfarenhet som färdtjänstförare en gång i tiden och så mycket kan jag säga. Ålderdomen tar styggare på kvinnors psyke än mäns. De som gnäller är till 99% kvinnor.

antibimbocompaniet sa...

Enligt denna märklga individ,så när en kvinnas humor vissnar svartnar och faller av,lämnar den ett svart märke där den suttit.Antar att detta är sagt med en hel del glimt i ögat,åtminstone hoppas jag det.Och att ju fler prickar desto mindre humor.
Märklig teori eller hur,? men jag tror att det är ett utslag av HANS bissarra humor