måndag 14 januari 2008

Barnlös... är det detsamma som meningslös?




Jag har inga egna barn......phuuuuuuuh! nu var det sagt.I vissas ögon är jag därför ett slöseri med människoliv,ett väsen utan mening och nytta.Jag har i alla år mötts av människors totala avsaknad av förbarmande och förståelse för detta faktum, medans de självbelåtet spinner på om att DE minsan har barn, och hur man inte kan förstå meningen med sann kärlek,och med livet,om man inte har krysstat fram åtminstone en avkomma.Då vill jag när jag nu har ordet, bara säga detta ......................
Innan du rackar ner på någon i en sån här fråga skall DU kanske tänka dig för lite grann,du vet inte VARFÖR en person inte har några barn,det är mycket som kan ligga bakom att någon är barnlös,och ingen av de anledningarna är DIN fucking "buisness".
Plus att när min mor förlöste mig, så var det ingen avelsko hon gav livet till .
I den här världen är det faktiskt inte ett tecken på suveränitet,att avla barn tyvär kan statestiken bevisa detta.Hur många stackars ungar har det inte för jävligt här i världen,pga att deras föräldrar sprutat ut ungar som om de vore kaviartuber, när det smarta vore att ha få och kunna försörja och måna om dem också.Det verkar som om barn tillverkas av rent egoistiska anledningar i de flesta fall och är ett rent självförhärligande.
Jag har mina anledningar till att jag inte har barn,och så mycket kan jag säga,att det är inte självförvållat som man kan tro(de flesta gör det,och dom kallar MIG självisk,..HA!)Jag hade också en dröm en gång om ett stort hus fullt med ungar, ungefär som Villavillerkulla och fullknökat med barn (mina och deras vänner), men livet har haft annat i åtanke för mig.Och eftersom detär jag som skall leva det ,så säger jag "get lost"sköt era egna liv(barn)och kör inte det upp i ansiktet på mig, för att ni själva ska få känna er så jävla bra och överlägsna,så lovar jag att vara den glada och uppmärksamma "miffot"som ni har lärt er att ta för självklart.Jag är inte den där barn hataren som en del vill göra mig till,men jag tar avstånd av ren självbevelsedrift, med få undantag.Och visst håller jag med om att barnen är framtiden,så varför är inte ALLA barn älskade på det sättet som de har rätt till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Meningen med livet är ett liv med mening och det behöver absolut inte innefatta barn. Det mest meningsfulla man kan göra är att hjälpa och älska djur och människor villkorslöst. Det är det största du kan göra för att skapa ett liv med mening.

mr. kolumnen sa...

Så djuren kommer före människan? Så typiskt svenskt.

Jag anser att alla får finna sin egen mening med livet. Vissa finner den i djur, andra i religion, de flesta i förhållanden till andra människor och däri ingår barn

Jag själv tar vara på alla stunder jag kan för att njuta av livet. För min del inefattar det: barn, fru, vänner och den miljö som jag vistas i.

PS
Förresten, har ni tänkt på att "typiskt svenskt" näst intill har blivit ett skällsord? Märkliga tider

antibimbocompaniet sa...

Roligt att ha dig tillbaka på min sida kolumnen,välkommen även lotta.
Jag tror att jag fortsätter som jag alltid gjort med att ägna mig åt mina vänner,människor i det stora hela +att jag är en djurvän av relativt stora mått.