måndag 1 oktober 2007

Jag har en "musig" höst


Nu är den här,... den underbara hösten,då man inte längre har kraven på sig att göra ditt eller datt,för att det är si eller så väder. Nä tacka vet jag att ligga och dra sig till kl. tolv, ett och sedan släntra ner till utedasset, där man "mediterar" acompanjerad av koltrastens sång och stickandet av sågspån som ligger kvar på toabänken.Huset avanzerar sakta men säkert,och förvandlingen från en ful anka till den sköna svanen känns inte så avlägset längre.Härom veckan fick jag en släng av "Jag är en missförstådd konstnär"syndromet och söp mig knack på något som starkt påminde om Pernod. Ingen har talat om för mig att baksmällan på dylika anisset drycker inte är av denna världen, JAG BLEV SÅ SJUUUK, och det värsta är att det inte gick att få upp något igen ,precis som om kroppen sa;Detta har du gett mig och detta ämnar jag att BEHÅLLA!.
Ufff! ja, nu har jag lärt mig det också, det är ingen ide att försöka dränka sina sorger. Dom kan simma!, och inte nog med det,dom är jävligt pisst när dom väl kommer upp igen.
Jag har en mus i mitt hus,....jag tror att det faktiskt bara är en enda (av att dömma på hur mycket "puppar" det är)en liten ill-listig liten gynnare som kilar runt hörnet snabbt som kvicksilver. Jag funderar på att skaffa en fälla, men det betyder att den skulle dö. Tanken på det lilla djurets slappa kropp i fällan, får mig att "mesa" ur och säger till mig själv att så farligt är det ju inte.
Så om ni läser om en kärring som blivit uppäten av möss så vet ni att......
jag hade fel, det var fler än EN.
Hur som helst så njuter jag av den här tiden på året , då naturen låter allt vila och gonar ihop sig. Då kan man gå omkring i sitt hem i sina mysbyxor (Även kallade sexkatastrofen) sina lurviga "mufflor"på fötterna och en go mjuuuk urtvättad varm swetshirt som har misst sin ursprungliga form för säkert fem år sedan,å bara VAARA,
MMMMmmmm inte dumt va?,.... tänkte väl det.....du också hmm ja det bevisar ju bara en sak. Vi människor är inte så olika i alla fall. Eller hur?
Ha det så gott i höst skymningen ,...å tänd ett ljus, mys lite vetja. Svejs på ett tag . L

Inga kommentarer: