tisdag 18 september 2007

Morgon ångest


Man famlar sömndrucket efter det ilskrikande lilla monster som har sitt högsäte på ditt nattduksbord;äntligen blev det tyst , du rullar belåtet över på andra sidan med intention att somna om i det varma täcket. Då..efter vad du tycker bara är ett par sekunder,sätter he....et igång igen.Färdigsovet alltså ,dags att gå upp.
Golvet är kallt under dina nakna fötter,och dragningskraften från sängen är kraftigare än nånsin, du HAAATAR tidiga kalla mörka mognar.(Vilken j...a idiot hittade på att människan måste tvinga sig upp så här tidigt på morgonen)
Sommaren är över ,med sina ljusa nätter och ljumma vindar, och saknaden värker i hela kroppen.
Nu på klädd och rengjord står du där i köket , häller upp en kopp kaffe,huttrar till lite ,för balkongdörren är visst inte riktigt stängd och draget går rakt igenom dig.
-:VAD I HELA FRIDENS NAMN GÖR DU UPPE SÅ ÄR TIDIGT;en SÖNDAG!!!!!??????!!
Rösten bryter brutalt igenom stillheten.Först fattar jag ingenting,........sen går det upp för mig.JA ja,...JAA`AAA AHHH!,det var Söndag morgon !!!!.......
Kärleksfullt famnar jag min ännu ganska varma kudde, och låter mig njutningsfullt sjunka in i drömmarnas land igen.MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...

Synd att man inte hör något nytt nuförtiden, nu när du blivit indexerad på Google

Gjorde en sökning på "wojjen" idag och hamnade hos dig, hihihi

wojjen