tisdag 2 oktober 2007

Bättre frisk än illa vrida(sig)


Att tänka ekonomiskt är nog bra , men även det har ju sina gränser ,för det kan lätt gå över styr för vissa.Jag :-De här köttbullarna är inte fräscha de luktar skumt.
H:- Nääääe det är inget fel på de här ,du e alldeles för nojig , så du tycker dig känna konstiga lukter.Helt OK inget fel på detta,så de så.
Efter ett antal gånger, så börjar jag tänka att det kanske ÄR så att jag är för petig och att det inte är något fel på det mesta av maten som JAG känner för att rata.
Ja, så har det varit ett tag, och det har ju naturligtvis legat i baktankarna , när jag stod och och luktade på köttbullarna i plast kartongen ,......luktade dom inte lite skumt,eller..... lite sunkigt så, men.... NÄ det var nog bara jag och min näsa igen .
Jag gjorde delikata mackor, med färskt lingonbröd och salsa på de nu tudelade köttbullarna, sedär så smaskiga dom ser ut , inget fel på det här........
Jag åt och mummsade, salsan var stark och god och ingen skämd smak kunde märkas i den spiceiga tomatröran, sissta smulan slank in i munnen och sköljdes ner av en klunk kaffe.RAAAP Suck vad mätt jag blev (Hmmm nästan lite uppdäst).
Timmarna gick (ca 4,5-5)och plötsligt börjar det som förut var min mage att mer kännas som en avfallskvarn korsad med en tvätttrumlare, vad i he-e var det som hände?!! UFF plötsligt kändes det som om jag fick ett kraftigt slag i magen, påföljt av en mega magknipskramp, och en pinsam medvetnhet om att det nog vore smartast att förpassa sig till toaletten, INNAN nästa krampanfall,(om jag inte vill skaffa mig ett nytt öknam inom det snaraste).
Livet utvecklades till ett rent h-e innom den närmaste timmen , och jag själv till ett skakande fröskal,(dvs när jag inte försökte att imitera en italiensk fontän inne på toa´n). Tänk vad lite dålig köttfärs kan ställa till med.
Så innan den lilla snåljåpen innom dig bestämmer att det är inget fel på, pastasåsen, korven eller nått annat som ser eller luktar "lite"veird, TÄNK PÅ MIG!
och SLÄNG SKITEN! Bättre lära av andras misstag än sina egna ,ELLER??......
Kom ihåg..... ser det ut som en skunk, och luktar som en skunk,och går som en skunk, så är det antagligen en skunk också.

Inga kommentarer: