torsdag 11 oktober 2007

Eld och annat trams


I alla tider har jag varit en "sucker" för öppen eld , ja ni vet brasor på stranden eller lägereldar,kakelugnar,braskaminer och öppna spisar. Men det verkar lögn i h-e att få en öppen spis eller dyl., jag köpte en s.k.murgrill härom året (eller var det ÅREN) ivarge fall kan man väl ge sig "den"på att i all iver efter att grillningen var klar, så krämades det på med eldning så att eländet sprack inte på ett ställe utan flera stycken.Å det var den glädjen det, för nu när ett nytt och alldeles eget ställe har införskaffats så ligger murgrillen i bitar som det lätt blir när det gått sönder,och inte bara är att sätta ihop igen.Men skam den som ger sig.
Jag SKAAA ha en öppen brasa om det så är det sissta jag gör, för det är så rogivande med eld, eller hur.I värsta fall får jag väl sätta eld på grannens hus,HI HI HI HI.
NÄ va rå ja e, jag bara skojade, men jag medger att jag fick mig ett skratt i alla fall. Jag är fortfarande helt kokt i huvet av förkylningen, så man skall inte bry sig så mycket om va jag säger just nu. Av nån anledning tycks det mesta vara rätt skrattretande just nu. Hmmmmmmmmm, jag återkommer när jag "makear"någon sence.
Hejdå

PS :ursäkta att granskningen hade satts på, det var inte meningen och den är borttagen nu. SVEJS!

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...

Bränn inte ner några hus, allra minst ditt eget, och, hmmm, jag anser fortfarande att man ska ha en skorsten om man äldar inomhus

Kram på dig