tisdag 10 juli 2007

postneuros inför semester



Så var det sissta veckan innan semestern, och som vanligt har hjärnan gått en vecka tidigare , man är helt snurrig i pallet och snubblar runt i sånt som brukar vara ren rutin. Det är väl bara två "grå" kvar på kontoret och den ena är ny och den andra har somnat, så då blir det inte så effektivt kan man väl säga.
Minuter känns som timmar och timmar som dagar, det är minst sagt segt. Det har sagts "att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge", snacka om att den snubben inte visste ett dugg vad han pratade om. Det känns väl aldrig så långt som när man väntar på något gott, ju goare ju längre ,är det nåt otroligt häftigt som skall hända så skulle det inte förvåna mig om tiden går baklänges ibland, så nog kan man vänta för länge(eller hur). Om någon bad mig att beskriva den här känslan, så skulle jag nog säga"det är som att försöka simma i kall sirap".
Att det sedan ser ut som om sommar vädret också tagit semester gör inte saken bättre, JAG VILL HA SOOOOOOOL!
I denna anda skall jag ge er en sommar bluesrap.

Se regnet det öser ner mer å mer,
var man än tittar bara gråa moln man ser.
Där förut en sol skönt syntes stråla ner,
det bara kallt regn i denna håla ger.
Gråsvarta skyar så långt ögat det ser,
å molnen dom blir bara fler och fler.
So WHERE are the sunshine?HEY tell me WHERE????

Ja hur som helst så får man väl försöka att vara liiite optimistisk, "so here i go". Det kommer nya gröna ängar , och solen lyser alltid ovan molnen, eller hur?!
What ewer, jag har snart semester och det är egentligen det enda som är viktigt, det finns alltid nåt att göra när det regnar,...så spelar roll vilket väder det är.
Men ändå....................

1 kommentar:

antibimbocompaniet sa...

Du som tittar in på min sida ,
lämna gärna din åsikt,annars är det som att prata med sig själv. Eller hur?