måndag 2 juli 2007

Lycka är loppisfynd


Jag har verkligen fått ett drömläge, med tanke på att jag ÄLSKAR gamla "grejer", så kan man väl säga att detta är en "visch come true". Efter det att överlåtandet av huset var ett faktum ,och jag kunde se mig själv som husägare,kom jag till det charmiga sammhället Munkedal ,för jag hade sett en skylt med anvisningar om hur man tog sig till deras ANTIK och loppmarknad,GILLES heter den. Jag stegade in med bestämda steg fast besluten att vara en tuff kund som visste att inte betala för mycket, efter Hej plus ett leende och vill du ha en kopp kaffe var jag såld,
Hon hade kunnat ta vilket pris som helst ,men istället var det en vänlihet och värme som var övrväldigande och mycket resonabla priser , m.a.o. helt livsfarligt att gå in där! där KAN man faktiskt handla och känna att man gjort ett klipp.
Ja det finns en känsla av att det alltid står något underbart ,för en spottstyver och väntar på bara mig. Det är en kick , speciellt när man har ett sommarhus att inreda.
Maximal njutning alltså, å så är det semester också(snart), TJOHOOOOOOOOO!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också varit där, han killen är en riktig helylle-entusiast,och trevliga är dom båda två. Kul ställe