torsdag 7 juni 2007

OOoooh!,du juvliga sommartid.







Jag sitter i solen , utanför mitt lilla ruffiga "pallats", svalorna flyger högt högt och Syrenbuskarna dräller av blommor i lila vitt, i olika nyanser.Humlorna surrar och det är nästan odrägligt varmt. Jag bestämmer mig för att fälla upp mitt nya stora röda parasoll, nöjd sätter jag mig sedan ner och smaskar i mig sill ,färskpotatis och gräddfil, kan man ha det bättre tänker jag och fyller förnöjsamt mitt glas med kall starköl, låter den svala drycken rinna ner i trupen samtidigt som en mjuk sommarbris svalkar min svettiga panna, välbehaget sprider sig i min kropp.
Kan det vara möjligt att detta är samma person som bara 6mån. sedan var så deprimerad att jag knappt kunde andas, inte hade något att se fram emot, och kännde som om det inte heller fanns någon som brydde sig direkt. Alla har ju sina bekymmer som sagt.Torpet som jag då "hyrde"hade jag några månader tidigare fått reda på, skall läggas under den nya vägen som skall dras från Syrhålamotet till Torslandatorg, det skall bli ett fyrfiligt monster med en tänky rondell i framtiden som skall ligga precis över mitt dåvarande vattenhål . Med noll förutsättning till ersättningsobjekt för mina "miljoner" små blomstervänner, kändes det inte så muntert . För utlandsresor är med min lön inte att tänka på, så att gå och påta i rabatterna är mitt kan tyckas enkla nöje, när jag inte känner mig kallad till pensel och duk.
Hur som helst, tack vare blocket punkt se har jag fått tag i denna lite kantstötta men i mitt tycke bit av paradiset, för inte alls så svettigt pris .
Så här sitter jag och väntar på att grannarna skall dyka upp för att "inspektera" den nya grannen kul va? Jag mår faktiskt helt perfekt för första gången på en hel EVIGHET,
jag ÄLSKAR SOMMAREN!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En del har det fixat för sig!!!!!!

Anonym sa...

Det var dig väl förunnat. Lycka till från en gammal väninna.