fredag 6 maj 2022

Som det kan bli......OOOooooops!!!


Jag vill här ge en liten eloge till den underbara Indiska restaurang som ligger precis under min balkong, inte nog med att de har helt underbart god mat ,de är mycket tålmodiga när det gäller det inte alltid så stilla regnfall som kommer när jag är ute och vattnar mina gröna vänner på balkongen.Jag kan berätta om en insident som inträffade förra sommaren,..... Jag var som vanligt ute och refreschade mina plantor i den varma sommareftermiddagen, och eftersom jag faktiskt inte ÄR så jäklig att jag vattnar folk på vilje så hade jag riggat upp med hinkar under blomlådorna som skulle fånga upp ev. vatten. Jag stod där i mina tankar, då min katt (som nyligen fyllt 20 år)smiter ut på balkongen. Hon känner sig tydligen välvilligt inställd till mig, eftersom hon plötsligt börjar stryka sig runt mina ben,helt oförberedd på detta tar jag ett snabbt steg bakåt så att jag inte skall trampa på henne. Jag tänkte inte på att den nu till brädden fulla vatten hinken stod precis bakom mina fötter. Hinken välte,vattnet forsade ut och ner, ner över en stackars herre som efter 30min äntligen fått in sin mat(gryta på lam med vitlök tomater och grönchilli).

Inga kommentarer: