fredag 6 maj 2022

Before you know it

Hej!
Har ni tänkt på hur illa det luktar när någon just rökt? Jag har själv varit rökare i flera år¨, och aldrig reflekterat över att det kunde lukta. och det luktar inte ....DET STINKER
Jag vill som sagt inte vara en moraltant, men det är inte comme-il-faut.
För att göra en lång historia kort , jag kan helt enkelt inte vistas i närheten av rökare(om jag inte är blasted och väck).Till historien.
Jag ar på väg till mitt sommarställe, och skulle ta bussen .
Hade satt mig till rätta, och ordnat mina kläder , bussen drar i väg och stannar vid första hållplatsen.
Ombord kliver en stor man(ca1.90)ser sig om i den i stort sett tomma bussen, och sätter sig snett framför mig .
'Det tog ett tag innan jag reagerade.
HAN LUKTADE VÄRRE ÄN ETT ASKFAR!
Jag är inte den som "make Waves" så jag försökte att låtsas som ingen ting, men efter ett par kilometer var jag tvungen att säga ifrån.
-:snälla herrn kan ni vara vänlig att flytta på er?!
-:VA FAN DÅ FÖR? löd svaret .
-:För att annars kommer jag att spy på er, svarade jag. Han tog det som en provokation. Men det var egentligen en bön..
Två minuter senare känner jag hur det stiger i min hals .jag är en vulkan.
Jag ber honom än en gång att flytta, eller att flytta PÅ SIG, men med samma resultat.
Det gick 15min och jag fick plötsligt väldigt bråttom, han bryr sig fortfarande inte om mig.
DÅ KOMMER DET, det är som om jag får ett slag i mellangärdet.
Å JAG SPYR ÖVER HELA HONOM.
Han sitter helt stilla en lång stund, se säger han:................................."Ja detta var ju helt oväntat!
Det kan man kala tolerans, eller hur.

Inga kommentarer: