måndag 21 februari 2011

Otålig och förväntansfull väntar jag på VÅREN



VÅR......Smaka på ordet. Det är fullt av löften och minnen, förhoppnigar och drömmar.
Otåligt väntar jag på de första varma dagarna, då solen fyller luften med dofter som vi nästan hade glömt. Min katt sudden hoppar omkring på köksgolvet i försök att fånga en fluga som yrvaket flyger omkring i vinddraget från den äntligen öppnade ytterdörren. Jag sitter på min farstu-trapp (lite tidigt att ta fram utemöblerna) med en varm kopp kaffe. Jag låter solen smeka mitt ansikte medans jag lyssnar till fåglarnas kvitter i buskarna, ett tack för vinterns frön och nötter.............

Men jag sitter fortfarande här och drömmer, för det är fortarande minusgrader, och snön ligger kallt och hårt mot marken. Men snart............Mycket snart, så är den här, VÅREN!!!
Så misströssta inte, den kommer.
Men Guud, vad tiden går långsamt ibland (jag tror att Sudden min katt instämmer, när han tankfullt ser ut genom fönstret)
Men snart så.........

3 kommentarer:

Anonym sa...

Våren är det sprakande vitamin som vi alla väntar på, och behöver.

mr. kolumnen sa...

själv föredrar jag sommar året runt ;-)

antibimbocompaniet sa...

Alla kan inte resa till solen
L