måndag 30 augusti 2010

Ingen Lisasommar utan LITE smolk i glädjebägaren


Så var den här sommaren snart slut, och mitt hus är inte klart ÄNNU. Jag skulle ljuga om jag inte sa, att jag är lite besviken. Men jag måste tillstå att killarna arbetar bra, och drar inte benen efter sig, ändå är jag orolig för vad notan kommer att bli i slutändan.
Det har faktikt varit en prövande sommar, 250 plank och 250 läkt att måla, plankorna 2ggr (grund + ordinarie färg) läkten var grundade innan TACK OCH LOV!
Ingen kan föreställa sig hur mycket 250 plank känns som, speciellt om de skall målas 2ggr. Jag fick en sjuk lunga på köpet och kunde nästan inte andas (inte utan smärta).
Men det är mig i ett nötskal, skall det vara semester så skall jag naturligtvis gå och bli sjuk. Det hör tydligen liksom till, när det gäller mig.
En sak kan jag i alla fall glädja mig åt.
Huset kommer att bli KANONFIIIIINT!!!!

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Själva skall vi bygga en sådan http://www.sorselestugan.se/?layout=clean&v=3&aid=334 efter vintern, uppe på högsta punkten här, med en makalös utsikt, pris ca 50 000 + isolering, kök, avlopp o vatten, elen fixad, Så säg färdigt med en trappa upp till toppen 150-200 000 TOP – ROT-avdraget, Sen tar man ut för 5000 i veckan, oj det betalar sig fort.

växthuset sa...

Du får skynda dig , enligt de som vet kanske ROT-avdraget upphör efter nyår.