fredag 11 juni 2010

Liten jamare behöver också frihet


Ja, så går han här fortfarande med sin tratt om huvudet, min tåliga och tillgivna katt (och kompis) Sudden. Gång stilen är i modell "ålning medelst hasning", med magen nästan i golvet. Att fråga om han har vant sig vid sin skydds makapär, och "gillar läget". Är som att säga att brännässlor går att vänja sig vid, eller att skavsår kräver lite anpassning bara. Hela hans väsen visar i alla rörelser, att detta är fruktansvärt störande på alla sätt, men han försöker att foga sig. Inte ett pip eller något annat klagande har undsluppit denna lilla märkliga varelse. Lika tillgiven ock kelig som vanligt, för att inte tala om sällskaplig.
Nåväl, jag har en liten överaskning till honom när jag kommer hem idag.
När han fått sin sissta portion antibiotikapasta, ska tratteländet av. Och jag är ganska säker på, att det första han kommer att göra, är det han försökt sig på i 3dagar nu. KLIA SIG I ÖRAT......YESS! YESS! YESS!
Det har varit rörande att se hur han försökt, men bara kunnat krafsa på plasten på tratten. Och i sin för katter helt naturliga drift att tvätta sig med tungan, så har han de mest välslickade tratt i världshistorien.
Sen (efter frisläppandet av huvudet så att säga) så skall vi åka ut till landet där han kan hoppa omkring som han vill.
Jag kommer att njuta av att se hur, glad och fri han kommer att känna sig.
För det skall ni veta, hans lilla pälsrumpa ser LYCKLIG ut när han skuttar iväg mellan syrener och Pioner.
Man kan riktigt höra honom ropa,TJOHOOOO!!!!!

Kom gärna till antibimbokompaniet (listo4youblogspot.com)


-------------------------------------

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Jaha, nytt utseende är aldrig fel, snyggt, men än är jag inte blid och behöver förstoringsglas :-)

växthuset sa...

Jaaaaaaaag veeeeeet, fan jag vet inte vad jag gör för fel???!!!