torsdag 22 april 2010

I´m Dansing to the end of time


Detta har förutsättningarna att bli en mycket märklig vår, eller hur?
Först var det den ena jordbävningen efter den andra, och nu vulkan utbrott som lamslår flygtrafiken totalt till och från. What next?.....undrar man lite konfunderad.
Har en "wheird" snubbe i grannhuset, som är så där fanatismreligiös.
Gissa vad han har fått för sig (och har vi hört det förut)
.....Jo naturligtvis,JORDENS UNDERGÅNG ÄR NÄRA!!!!!!!!!
Det är otroligt vad snabbt dessa fanatiker nappar, när det händer nåt i huvud taget.
Men det förstås, OM det var så, skulle vi se eller fatta det, INNAN det var ett faktum?
Troligtvis inte.
På sätt och vis har han gjort ett intryck, fast mot min vilja.
Det kan inte hjälpas att en viss liten känsla av obehag, har satt sig i bakhuvet och vill inte förvinna.
Hans profetsior om ökade antal naturkatastrofer, och hur SATAN går över jorden i ett moln av aska och svavel, har nu verkligen fått vatten på sin kvarn. Inte tillräckligt för att släcka den fanatiska "elden" tyvärr.
Men vid sidan av det här, så är det ju skrämmande hur skör vår infrastruktur är. Det behövs inte mer än så här för att lamslå större delar av Europa, med känningar över hela världen. Starkare än så här är den inte.
För om vi tänker efter, så ligger hela civilisationen numer på flygets och datorernas grundvalar.
Och det vet ju alla NUMER, hur skört och lätt att spräcka det, det är.
Så om vi har tillräckligt med otur och det blir ett tillslag av en (eller fler)riktigt "flaja" Hacker´s plus ett eller fler vulkan utbrott samtidigt.
Så står vi bokstavligen men "SKÄGGET I BREVLÅDAN", eller hur.
Men hur stor är sannolikheten för att det skall hända???........
Inte speciellt troligt, säger expertisen.
Men det är ju faktiskt annat som inträffat, som expertisen sagt var "inte speciellt troligt". Så jag menar????..........Eller vad säger ni?
Jag kan i alla fall inte låta bli, att fundera på om ifall att kanske.......Hmmmmm.
Men what ewer,.... människan kommer att dansa sig aningslöst ända in i aftonsången, och när det slutligen går åt skogen (som vi faktiskt har misstänkt hela tiden)så kommer man att yrvaket undra: VA E´RE PÅ gÅNG???????
Men skit i det nu, nu skall värmen äntligen komma till helgen, och man hoppas (kanske)att det är för att stanna,
Så ha det fint i vårsolen och passa på att njut.
Ciao! L

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Det hela var underligt.
1. det finns tekniska lösningar som bla militären har med särskilda filter för motorerna
2. Det går att flyga över eller under askmolnet, och har gått hela tiden
3. Det finns en (!) civil helikopter utrustad med dess filter för askan
4. Satan och undergångsteorier är jag den sista att tro på. Det finns ju de som nu påstår att världen skall gå under därför att Ina-kalendern slutar detta år. Fast detta med satan kan du ju diskutera med Th :-)

Ja ja… folk får tro vad de vill

Anonym sa...

Eftersom molnet skjuts upp i den övre atmosfären (enligt experterna) så tror jag att flyga över är ganska kört. Under skall jag inte yttra mig om för det har jag ingen aning om. Men jag vet att det förekommit flygplanshaverier pga sådana här askmoln, så det kan väl vara lite vanskligt att chansa med människoliv som insats, kan jag tycka.MVH VÄXTHUSET