lördag 31 januari 2009

Tankar i fredagsnatten


Natten ligger utanför som en svart filt, jag dövar ensamheten med nostalgisk musik brasa i öppna spisen och ett kallt vitt vin.Grannen har fest och jag hör en ung kvinnoröst skrika förtjust(någon spelade nog henne ett "hemskt" spatt).
Jag har på senare tid blivit extrem förtjust i Nina Simone ,och sätter på hennes "My baby" för säkert 10:e ggn, undrar om grannen tröttnar på Nina Simone.
Jag har kommit underfund med att ,alla de människor som man tror man betyder något för, egentligen har villt upp med sig själva och skiter rätt mycket i hur man har det.
Det är ju så ,alla har fullt upp med sig själva. Så vem är intresserad av en kvälls samvaro och en middag,??? inte många!
Men det är inte synd om mig,..För det första är jag ett alldeles ypperligt sällskap, och för det andra så jag har kanske inte ett jätteuppbåd av vänner, men de få jag har de är äkta, så jag gråter inga tårar utan njuter av sången och häller upp ett nytt glas KALLT vitt vin, Skål på er.

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...

Jo nog är det så att vänner har man få, och nya bekantskaper blir ofta ytliga vilket alldeles påtagligt visade sig på min förra resa till det varma landet av leenden. Jo nog ler de alltid åt din plånbok, och de andra hade bara på en månad flyttat. Det är då bra att som du ha förmågan att trivas med sig själv men också ha förmågan att inse att man idag inte längre kör med röksignaler utan ettor och nollor. Kommunikation heter det, tror jag.

Själv är jag lagom upphetsad av att efter anmaning av vattenverket uppmärksammat att badkaret läckte 6 liter vatten i timmen och toaletten dubbelt så mycket och vattenförbrukningen därmed stigit till det dubbla. Följaktligen var det bar att sätta till verket med det resultatet att vi är helt utan vatten nu och jag sitter fast med detta upphetsande göra

Skål