torsdag 15 januari 2009

Ingen gratis-utelning av min vänskap längre


"Umgås ofta med din vän, för en oanvänd stig växer snart igen"
Något som en del jag "känner" tydligen inte är medvetna om,
Men när de behöer något typ en tjänst av något slag, skaffar de sig en lie, så att de kan slå sig en väg tillbaka.
Och blir antagligen mycket förvånade när jag inte har lust längre att vara en "juste kompis" och låta mig användas endast när det främjar dem.
Av någon nledning så anser jag att en vän är någon som ibland kommer och hälsar på dig, och inte alltid skall ha vänskapen "levererad till dörren" som en pizza.
Kort sagt en vän är någon som har tid att lyssna, och tid att ägna sig åt något annat än sig själv, kanske rent utav göra något för Dig utan egen vinning.
Snacka om ett utdöende släkte, idag är det mer intressant att ha bekanta som ger utdelning.
Jag är inte synisk eller bitter, men har insett att några av dem som jag känt sen ungdomen och inbillat mig var mina vänner, bara hade mig som utfyllnadsmaterial och någon istället för de som var VERKLIGT intressanta.
Trist men sant, så det är bara att spotta sig i händerna och se frammåt, och strunta i de stigar som vuxit igen.

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Vilken bild, den utstrålar, jag snor den och spinner vidare på min blog

mr. kolumnen sa...

BTW, jag hoppas att det inte är jag som avses i ditt inlägg

antibimbocompaniet sa...

Nej W du kan va helt lugn, vår stig är bra och upptrampad.