torsdag 5 juni 2008

Min räddare i nöden




























Det finns "justa" människor,...Jag letade efter en produkt som jag är helt beroende av i mitt odlande.Det är en liten men märklig kristall som garanterar att växterna inte dör av torka,helt oumbärlig för människor som gillar att åka på semester. I alla fall, det stället som brukar ha det, hade slutat föra produkten och jag kännde paniken växa.Jag visste ju att de hade haft den, så de måste ju veta vilken firma som säljer den. Jag ringde till affären, jag ringde till alla möjliga olika ställen innom samma firma, men nej, ingen ville befatta sig med mig . Till sisst hittade jag ett litet telefon nr. i den nederst kanten på deras sight. Jag tänkte "Jag chansar",och ringde .
Det var en tjej som svarade jag förklarade min situation, hon sa"Kanske David kan hjälpa dig".
Hon kopplade mig till David ,som jag åter igen fick förklara det hela för. Han sa"Ge mig din mail adress,så skall jag kolla upp detta. Sagt och gjort ,han fick min mialdress och han la på.
Det tog inte en halvtimme ens en gång, adresser och affärer över hela Sverige,SAOVIIIIEEE!!
Serverat! Helt enkelt underbart, Det finns fortfarande människor som är villiga att gå den där EXTRA MILEN för en fullständig främling. TACK TACK DAVID du underbare.

Inga kommentarer: