tisdag 15 april 2008

En sak man vill en annan man skall


Helg på landet,låter det inte mysigt? En irish coffe framför brasan,en spinnande katt i knät,och ljusens fladrande lågor som gör dansande skuggor på väggarna.
Jag borde varit nöjd och belåten,men det enda som hoppar runt i mitt huvud är,allt jag borde varit färdig med,och allt som behöver åtgärdas helst i går.Jag vet att man inte skall sätta upp för mycket måsten och att det är bättre om man bara kan ta det som det är,och njuta. Jag försökte och misslyckades totalt.Så jag tänkte att,det kanske kunde hjälpa att komma ur huset lite.

Ni vet besöka goa grannar och dyl,och när vi väl kom iväg var det faktiskt precis vad jag behövde. Ni vet när man har kört fast och allt går åt h-e, fastän man gör sitt yttersta så vill det bara inte funka,då är det perfekt att lägga lite avstånd emellan "jobbet"man gör,och sig själv.

"Works every time" så nu när jag skall sätta igång igen,känns det som att börja på en ny sida.

Förresten så bodde det en "madam" i husethär förut som tydligen inte gjorde sig känd för sitt goda humör,och jag gissa inte heller för sin humor.Henne kallade man "kärringen på berget" så nu har jag bestämt mig för att den nya "kärringen på berget" skall bli känd för sin gästfrihet och sitt glada sätt.

Det är väl en kul grej ....................,så det blir jag som blir "påskkärringa på berget!(HiHi HaHaha)

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Du har väl all anledning att unna dig att slappa lite och umgås med de som du gillar. Det måste väl ändå vara livets främsta mening, nämligen att må bra

antibimbocompaniet sa...

tack godis,det var rart sagt