måndag 4 februari 2008

Morgonstund och klurig jamare


Jag vaknade och allt var svart och alldeles tysst,inget svagt surr från vare sig kylen,frysen eller den mycket billiga klockradion.Klockradion ja...inga sifror syntes,och jag förstod....elavbrott!
Upp ur sängen,var va tändaren,måste få fyr på ett ljus så jag ser att leta efter mobilen.
Va f-n la jag den nu igen?! Läget var minst sagt snurrigt,söndagsnatt och arbete i morgon ,men hur skall jag komma upp om det inte finns någon klocka satt på "gåupp"tiden? Efter en lång stunds letande hittade jag min mobil,satte den på alarm,och sjönk ner i sängen igen grublande på att det inte verkade vara så mycket kvar i bateriet,hmmmmmmmm.Jag somnade.
Vaknade igen av att det inte känndes rätt.Tittade upp,klockradion blinkade(elen var på,(bra)tittade på mobilen,den var svart,Neeeeeej det får inte vara sant,den har också dött.Men där sitter en ullig krabat som jag förstår är den som väckt mig med sitt buffsande och puffande,han tittar på mig som om han sa ,....Men upp med dig vad väntar du på?Upp igen det ser oroväckande ljust ut ute,inte direkt dagsljus men i alla fall.Jag slår på tv:n och kollar klockan.06.01 står det i hörnet,när jag kollar TV-klockan,WAoo en perfekt väckning,exakt när jag brukar gå upp.
Jag tittar ner på min lilla väcknings-service,han jamar och ser ut som han vill ha sin lön nu .Jag är på ett utomordentligt bra humör så det blev musslor.
Man kan väl säga att jag har en klock-katt/blötdjur(han älskar att leka i badkaret med lite vatten i)vilken tur jag har,eller hur.

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Förut hade jag också väckning, i form av katter och fåglar, nu... 5.30 gastar de i megafoner till Allah och jag skyndar mig fram med bönemattan... japp, sure

Anonym sa...

Då föredrar jag min