fredag 15 februari 2008

Alla hjärtans dag är utrotningshotat



Fyy,nä det där är bara nåt som affärs-männen i USA har hittat på för att tjäna pengar!!!............Frågan var om vederbörande hade gjort eller hittat på något till sin respektive för Alla Hjärtans dag,men föga anade jag vilken "kan of worms" jag öppnade med denna fråga. Förtörnade utrop och indignerade blickar,som sa att hur kan du fråga nåt så urlöjligt?!
Ja ursäkta mig för att jag tycker att det är ett fint intiativ ,att visa sin tillgivenhet till någon och göra denne någon glad,skulle det vara så förskräckligt.
Man behöver ju inte KÖPA något,man kan laga en middag ,tappa upp ett parfymerat bad till henne(med tända ljus lite musik och ett glas vin,alltså inget märkvärdigt,en massage går också bra.
Det är inte för ofta människor av idag säger att de tycker om eller håller av varandra,att visa kärlek verkar vara ute i dagens sammhälle.
Det är nog många som efter att ha sträckt ut sin hand för lite intiativ av den omtänksamma sorten,besviket kurat ihop sig i soffan på kvällen och svalt en tår.
NEJ skärpning i män i data samhället det går att visa sina känslor även i dessa dagar.
PS: Rosor har inte gått ur modet ännu!

4 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

jag vet inte jag... är det inte nog med helgdagar och annat att hålla reda på?

att hitta på en dag då man skall vara extra kär är inget annat än urfånigt. fast jag som alla andra fånar sprang iväg o lättade på plånboken. en ros och en blinkande mojäng till mobilen blev det. fast ärligt talat.... nä, inte min grej, fast man måste ju vara extra kär denna dag. bör man inte vara det jämt?

antibimbocompaniet sa...

Eftersom de flesta män(inte nödvändigtvis du)inte spontant visar sin kärlek,så skadar det väl inte med en påminnardag?eller???

mr. kolumnen sa...

Kanske, fast de flesta känner sig bara pressade av dagen, och förresten ännu mera pressande för alla som inte har någon.

Så tycker jag, vad tycker du?

antibimbocompaniet sa...

Jag har ingen familj men jag anser inte att fars-,mors-dag födelsedagen eller någon annan helg är dålig för det.Men det skall ju va frivilligt annars tar det ju ut det roliga ur allt eller hur?