måndag 29 oktober 2007

Firar du "hurra att jag blivit gammal"dagen,eller födelsedag




Man föds i den här jämmerdalen,med en gudagiven övertygelse att man är oövervinnerlig och odödlig. Inte så att man inte har hört att man skall dö en dag, en dag lååångt långt långt in i framtiden, och gammal skulle man absolut inte bli.
Nej fy va äckligt alltså,..slappt hull, rynkor,tuttarna som snart skall värma knäna och gäddhänget som smattrar i vinden. Visst låter det kul,eller hur??! Det slår mig i dag att man inte är så smart när man är ung, för att tro att någon skulle tycka att det är kanon, att bli gammal, är ungefär som att säga att den som har fått gickt,gråstarr,reumatism, skallighet och prostataproblem,har beställt sin situation och har därmed sig själva att skylla.Unga människor är mycket grymma i sitt oförstånd,och tänker inte ett dugg på de konsekvenser som deras handlande har för andra människor,speciell de äldre.
En klen tröst är att de själva kommer att beklaga detta faktum en vacker dag, för det som "goes around comes around"eller hur.Då de som gamla kvinnor och män får smälta budskapet,att de är värdelösa och inte kan användas till något i huvud taget.
Och lika gärna kan lägga sig ner vid nåt gammalt vatten hål och dö.
Men man kan hälsa dagens ungdoms diktatorer, att allas liv förändrar sig med åren även deras, och att JAG inte kommer att LÄGGA mig frivilligt, utan kommer att KÄMPA in i det sissta, för ett människovärdigt och LEVANDE liv. I mitt tycke så lever man tills man dör, om ni förstår vad jag menar?...
Och inget kan få mig att inse varför jag måste inrätta mitt liv till ett fängelse för mig själv, bara för att jag har varit här längre än 20år. Det kan faktiskt vara en fördel med lite erfarenhet ibland.Kan du haja ,ba typ alltså, för att prata dagens variant på svenskan.
Ett budskap vill jag ge till alla som begått döds-synden att passera 35, skit i ditt födelse datum, och glöm inte att leva idag, imorgon kan det vara försent. För livet kan ta slut även om man inte betraktas som gammal,och det finns ingen dag av livet som skall betraktas som värdelös, bara för att du inte är en finnig tonåring.
Så vägra bli "bekväma"raggsockar som den yngre generationen bara kan föra åt sidan med ett nedlåtande flin, och om man inte alltid kan vinna, så kan man "förlora" under PROTEST!!.

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...

att jag.... hälsa vad?