onsdag 20 juni 2007

För vi har droppar i vårt glas,det kan väl alla se!


Nu är det äntligen midsommar ,helgen som är som en hägring i horizonten, hela senvintern och våren. Tidpunkten på året då "svenne"har bestämt sig för att nu ska vi ta mig tusan fira Svensk sommar.Sagt och gjort, det är då ett måste att man inhandlar sill och potatis, nubbe och öl, jordgubbar å glass, ja jag sa väl nubbe . Gud nåde den man eller hustru som i sitt midsommar handlande skulle glömma NUBBEN, för vad skall man då samlas kring och bli goá och glada av?

Maten då?, säger du säkert. Jovisst är den väl så viktig, men ta nubben från bordet så låvar jag dig att stämmningen inte blir den samma , inget otvunget skämtande om sex och skitdumma chefer, fisken som man fångade (fast bara i sina drömmar) , vem som e starkast och vem som har mest å vem som e´ bäst. E inte det essensen av Svennes midsommar firande , ta bort spriten å du få en visserligen överdådig middag men ack så tråkig, men jag är lika"Svennig"som "the next gay" så jag tar min väska och hänger den över axeln,släcker min arbets lampa och loggar ut i denna dator, för nu åker jag ut i den Svenska sommaren och tar mig en nubbe.

Se up där nere för här kommer den!!!!!!!!!!! Till den som äventyrs har förirrat sig in på min bloggsida säger jag bara,..........Ha en underbar midsommar HEJ!!!!!!!!!

1 kommentar:

kolumnen sa...

Ha en underbar midsommar Lisa. Älskar dig. På måndag gifter jag mig dock. Skål!

wojjen