onsdag 27 juni 2007

Bussen kommer som den vill............


Nu är jag uppriktigt trött på vissa(tyvärr allt för många)chafförer på västtrafiks bussar, vad f-n tror dom att dom är där för, tydligen inte för att arbeta.
Denna morgon, som föresten var både blåsig och lite murrig, kommer jag fladdlandes över Södravägen mot busshållplatsen, 165:an stod inne, och enligt min mobil skulle den gå alldeles strax, enligt turlistan. Klockan gick och snart var bussen 5 min försenad och hade inte ens utgått från ändhållplatsen ännu, ytterligare minuter gick och jag började bli ordentligt orolig. DÅ kom han lojt släntrande från chafförernas rastrum, utan att göra sig någon brådska, sätter sig i bussens förarstoloch börjar lugnt ställa in radiostationen. ALLTSÅ VA FA´AN!,vi andra som sitter och väntar där i bussen kl 06.55 har faktiskt jobb att sköta, vilket innebär att man kommer I TID till arbetet, annars har man inte något arbete efter ett tag.Men det är väl så att Västtrafik har infört "nevermind" och "whatever"tid så det kan ta hur lång tid som helst innan man kommer till jobbet. För det är faktiskt så att alla inte har semester ÄNNU, vilket en del är tacksamma för när de blir till exempel sjuka .
Nä nu orkar jag inte spilla mer energi på dem , det är ju inte någonting som de gör av med speciellt mycket. ELLER HUR?........

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...

Känner du till begreppet "Thaitid"? alt "Farangtid", hehehehe