onsdag 13 juni 2007

Aldrig är man nöjd


Sol, sol ,sol och värme , SOM man har väntat på detta! Allt som man längtade efter har vi fått, och ändå......... Det är kanske LITE för varmt, och för tort, och det har varit för lite vindar av den där svala typen. Mina växter börja vissna och gräset gulnar (har inte fått in vattnet ännu)det är inte lätt att blidka människan,
hon är aldrig nöjd eller hur.Men jag behöver nog inte få panik ännu, vad jag hört är inte regnet så långt boryta, så det gäller bara att ha tålamod,som sagt.....
Men just nu verkar en befriande regnskur VÄLDIGT långt borta.
Man trodde väl inte att man skulle behöva säga detta, men VAR är regnet?!
På samma gång så skulle man helst vilja hinna lägga taket innan regnet kommer, så hur man än vänder sig har man akterkastellet bak.
(EN liten bissar story:
Hon till sin vännina: I går hade Gustav och jag det bästa samlag nånnsin.
Vänninan:VAD gjorde han då? , har han börjat med kärlekens tao?
Hon :Nä!Jag tror han fick ett epeleptiskt anfall.)
Som sagt människan är aldrig nöjd.

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...

Vi har inte heller regn trots att det nu skall vara regnperiod. Ur led är tiden

Men nu skall jag ta fram köttkvarnen och göra PANNBIFF. Gött!!