måndag 21 maj 2007

Mitt elddop


Jag är sedan många år ganska kraftigt höjdskraj, så det är ju inte mer än väntat att jag skaffar ett torp som är i desperat behov av att få ett nytt tak.
Torpet är inget litet behändigt envåningshus, som man lätt klättrar upp och ned från taket på,
nä ett hus i två vån med ett ganska brant tak ska det naturligtvis vara,"what else" ...... ganska väntat när man känner mig. Så nu skall jag svettas och våndas dag som natt tills taket är klart, men kan dock inte beklaga mig , eftersom jag själv valt mitt elddop. Försökte först fegt att hitta hjälp som skulle förlösa mig ur detta som jag upplever dillema, någon som naturligtvis skulle vara in till märgen så billig i kostnad, att den barmhärtige sammariten skulle kännas som en ripoff, men med tiden har verkligheten hunnit upp mig ,.....om jag skall ha det här nya taket får jag banne mig lägga det själv(hjälp). Så det är bara att bita ihop , och klättra upp , och börja med
att ta bort takpannorna och släpa upp takpapp och tjärklister.
Men är det någon i mina trakter som ser en ovanligt ful gök som sitter på en takås och hoar,
så är det bara jag som inte kommer ner . För det är ju som dom säger,"Allt är OK bara man inte tittar ner" You think.................?

Inga kommentarer: