måndag 20 november 2017

Du som skulle varit min


MINA DRÖMMARS KÄRLEKSBARN
Skimra ditt öga av glädjens tårar, och låt skratten klinga som klockor i vinden
Låt solen smeka solbränd kind, så mjuk av solblekta fjun.
håret vitt av sommarns heta dagar fladdrar lekfullt,
mot din runda kind
Av lek och upptåg andfådd du mig kramar,
luktar friskt av sol och vind.
I drömmen ser jag dig så verklig, du som skulle varit min.
Att känna dina armar runt min hals,
och din kind så varm, tryckt emot min.
Jag vaknar hastigt i mitt rum, och allt är mörkt och tyst.
Vill glömma dig och som aldrig fanns, och saknaden därvid.
Det kommer alltid förbli tyst, och tomt i famn och hjärta.
Men numer känns det inte alltid svårt, och jag känner ingen smärta.
För i min dröm där finns du ändå .....min smärtas kärlek mitt barn.



Inga kommentarer: