onsdag 30 juni 2010

Blodbesudlad fikapaus


Ja så var det semestertider och måsarna har ungar på vår innergård igen, ursäkta mig HADE menar jag. För fast vi har jättefina fikarum och tre restauranger på sjukhusområdet, så tål vi tydligen inte att avara den lilla kokvarma innergården ett par veckor så att de små måsungarna kan få ha lite "barnkammare" ett tag.
NÄÄ!! Antisimex på tråden och så var de ett minne blott, ett obehagligt minne av att en del inte kan se det goa i de små ulliga fågelungarna. Utan gör som de flesta människor gör idag, dödar allt i sin väg för sin egen komfort skull.
Så nu kan man äta och fika där i lugn och ro, om man inte har nåt samvete.
Det man såg, var att dessa helt osentimentala män, travade fram med en sopsäck och slängde ner dem och knöt igen.
Jag kan precis som alla reta mig på fiskmåsarna ibland, men som de flesta ungar i naturen är även måsungar otroligt bedårande, och jag kan tycka att detta var onödigt sadistiskt. Bara så att ett gäng egoistiska käringar ska få sitta där och dricka kaffe.
USCH!!

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Jag håller inte med dig. Det handlar inte om att det skall fikas i lugn och ro. Det handlar om att måsarna börjar skrika (för kvittrar gör de inte direkt) kl 03:30 och mig veterligen skall det råda lugn och ro på ett sjukhus, i synnerhet nattetid.

Jag har varit ute för detta elende och skrivit om det också

http://kolumnen-sweden.blogspot.com/2001/07/flygande-rattor.html

växthuset sa...

Här var det så, tro mig det är sant!!!!