fredag 8 januari 2010

GOTT DYRT ÅR hälsar elleverantören


Ja, så var julhelgen över och allt återgår till det vanliga,.......eller gör det de?
Vintern är kallare än vanligt, och den stora makten innom energimarknaden passar lämpligt på att "cerva" atomkraftverken, mitt under den strängaste delen av vintern. Då är det ju HELT i sin ordning att höja elpriserna till EXTREMA höjder.
Slump?::::"I don´t think so"!
Om det hade varit en privat affärsman som betet sig på detta sätt, hade det hetat att det var kriminellt, och myndigheterna hade vidtagit åtgärder mot denna utpressning.
Men nu är det tydligen heeeelt i sin ordning, det är så att man kan spy.
Det är bara att konstatera, att medans vi andra firade jul i givandets tecken, så låg "Scrodge" i startgroparna och planerade en nyårs "suprice" till redan tomma plånböcker i folkets fickor.
Helt smaklöst anser jag, men vi svenskar knyter väl näven i fickan som vanligt.
För det vore ju hemskt om man gjorde"vågor" i det svenska "LAGOM"vattenglaset.
Tåliga säger en del,TAMT säger jag.
Men, men, det är väl som det är. Så jag säger väl ,....GOD FORTSÄTNING på det dyra året.
CIAO!

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...

Dec 2009 kostade mig närmare 10.000kr med fast pris på 1kr/KWh inkl skatt och moms. Tänk de som har rörligt