torsdag 8 oktober 2009

Det åsiktslösa folket(jag kanske skulle ha sagt nåt om Blondin Bellas kläder)


När jag skrev det förra inlägget så tänkte jag att, nu kommer hela helvetet att bryta lös. Jag kommer nog att bli så utslälld, så jag inte kan visa mig ute på flera veckor. HA HA, skämt åsido så hade jag nog väntat mig nån form av reaktion, från detta nästan löjeväckande politiskt korekta land som vi lever i, GUD förbjude att man säger det nästan alla tänker. Ja bortsätt ifrån en och annan streber, som verkligen tycker att det är ett steg i utväcklingens och frihetens tecken att bevilja invationen av burkor och skynken.
Men ack vad jag bedrog mig, tystnaden är nästan öronbedövande.
Så jag tar det som om man tiger och samtycker. Har jag något val?????

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Jag har en hel del åsikter om saken i fråga (som vanligt). Religionsfriheten är den enda oinskränkta rättigheten i våra grundlagsstadgade fri och rättigheter och så anser jag att det skall förbli. Jag tycker inte om det men anser ändå att man skall respektera det. Så gör man inte i ett antal länder, b l a Frankrike där burkor och liknande huvudbonader är förbjudna i offentlig miljö.

Personligen stör jag mig inte på huvudbonaderna (kommer du ihåg busschauffören som ville köra i turban i Göteborg) då finns det andra seder som är mera stötande.

I väst skakar vi hand för att hälsa. Inom vissa kulturer är det förbjudet för en kvinna att ta fysisk kontakt med en okänd man, alltså inget handskakande. Tänk dig att en glad svensk hälsar dig välkommen sträcker fram handen och den andra vägrar att ta din hand. Det anser jag vara mer stötande än att någon väljer att klä sig si eller så.

Men visst är det så att det är påtvingat i många fall. Ta min fru. Här är hon en ”normal” tjej som klär sig som hon vill, när hon åker hem till familjen åker sjalen på för att göra mamma och vem det nu kan vara till lags.

För övrigt har jag själv på min blogg skrivit en kortis om detta på: http://kolumnen-sweden.blogspot.com/2008/04/burka.html

antibimbocompaniet sa...

Tja man kan ju inte vara överens om allt.