måndag 29 juni 2009

To arive or not arive that´s the qestion.



Åkte buss till landet i fredags, inte helt utan problem måste jag tyvär säga. På vägen upp blev vi försende inte med bara ett par min. utan skillnaden rörde sig om ca20 min., min anknytningsbuss hade gått (naturligtvis), för den bussföraren som vi åkte med, medelade inte på radion och talade om att han hade sålt biljetter som inkluderade den här bussen. Utan släppte bara av oss mitt ute på landet en fredag kväll, utan transport inom de närmaste dryga 3tim.Helt J-A sjukt.
Hur jag tog mig fram,med 2kassar en axelväska och en tung katt-korg, är en lång och svettig historia.
Sen efter helgen tror man att nu skall det väl inte kunna strula (den resan var utan byte).
HAAH!!!!! Den var KRAFTIGT försenad, och KNÖFULL(folk stod i gången)Chaffören fick med nöd och näppe in 5st, däribland mig då, fortfarande fullpackad och med kattkorg.
-:Detta är inte sant, tänkte jag drygt 1 1/2tim stående med tung packning och ingen stans att sätta den. underbart!!!!
Jag fick stå i ca 20 min då vi stannade i Torp, och några gick av, en av dem (en äldre dam) erbjöd mig sin plats, och resan (samt dagen) var räddad, Jag hade aldrig orkat stå i en timme till drygt.
Sedan var det som om allting lättade upp,chauffören som var väldigt vänlig och optimistiskt inställd, talade till oss i högtalaren, förklarade hur hela missödet hade kunnat inträffa, bad oss om ursäkt å ledningens vägnar, samt sa att om vi hjälpte varandre att öka komforten tex ta barnen i knät istället för i egen stol,
hjÄlpas åt med bagaget för varandra osv.Skulle han göra vad han kunde för att vi skulle köra in de försenade min., för deras skull som skulle vidare med tåg odyl.
Han körde in tiden sånär som på 2min, utan att "speeda", lugnt och smidigt som bara en rutinerad och skicklig förare gör. Å det säger jag att planeringen innom Väst trafik lämnar en hel del att önska, men de har en och annan helt otroligt duktiga förare. Hoppas de får den uppskattning de förtjänar(troligtvis inte).
Men när vi ankom till Göteborgs bussterminal, och alla skulle hinna med sina tåg och bussar, brast vi alla ut i en spontan applåd (som om det var nån charter-resa eller nåt), men han blev både rörd och glad.
Vilka bussresor va, skall man komma fram eller inte det är frågan.
CIAO!! L

Inga kommentarer: