tisdag 23 september 2008

Om jag behövs.....


Min bäste vän går igenom en mardröm, något så outhärdligt så man kan inte fästa det på papper eller befästa det med ord i huvud taget, utan att det låter tomt och meningslöst. För INGEN kan förstå hur han och hans fru har det nu, när de arbetar sig fram igenom sin sorg,sorgen att mista ett barn.Det bästa jag kan hitta på är att låta dem vara ifred,och finnas där när DE behöver mig,och inte ligga över dem med floskler som "Jag förstår" o.s.v. Det är inte alltid lätt att veta vad man skall göra/säga, men något säger mig, att han säger till om det är något. Så tills dess håller jag mig i bakgrunden men tillgänglig.Jag har en känsla av att alla plumpa komentarer ,om än i välmening kan vara mer än man står ut med i rådande situation,så W om du läser detta kom ihåg att jag älskar dig min vän,och finns här,endast "a phonecall away.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är viktigt i kriser att veta att det finns någon här för en som ställer upp och visar att man bryr sig. Många är det som har svårt med detta, men det är viktigt att man hör av sig och inte är i tystnad. Då kan det tolkas som om man tar avstånd.

antibimbocompaniet sa...

Har talat med honom,och känner att det han behöver ärlugn och ro för sig och sin fru