måndag 11 augusti 2008

Underbart är kort men ljuvligt






















Ja!! nu är man alltså tillbaka i grottekvarnen igen.....Det är inte klokt va tiden går snabbt när man har fullt upp.Fullt upp med att njuta av livet,fullt upp med att pilla och dona med sitt eget hus,och fullt upp med att springa efter och fånga in de möss som en överlycklig sudden(min katt)kommer med i munnen,och förnöjt släpper ner på golvet.Död tror du,NEJDÅ alldeles livs levande och naturligtvis helt skräckslagen piper den in i närmaste hål eller bakom en RIKTIGT tung möbel,det vill till att vara snabb om man skall få tag i de små liven,och omtänksamt släppa den lilla på ett någorlunda tryggt ställe och lagom långt ifrån huset.Så jag slipper att upprepa prosessen(åtminstone med DEN musen).Det har som sagt varit en behövligt skön sommar, och det har varit en blandning av allt möjligt.Om någon bad mig om ett speciellt minne eller en speciell grej som sammanfattar sommaren för mig skulle jag nog säga,....Marinerad grillad lax i pepparmix med färskpotatis å dill en god kallsås med citron och sisst men inte minst en stor kall immig öl i trädgården, alltmedan fåglarna sjunger, solen skiner och grannen låter hammaren dansa över garagetaket.

Jag har som sagt haft det helt OK,och tycker bara att det gått alldeles för fort.

Förresten......det är inte så dumt att vara tillbaka heller!


Hej vi hörs L

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...

Skönt att du är tillbaka på arenan igen

Kram