tisdag 29 januari 2008

Babels dårhus (set me free)


Jag har hamnat i bredbandshelvetet!....Efter ett år av ständigt strul med bredbandsbolaget, beslutade jag mig att säga upp mitt abonemang där ,var det inte dessa ständgt felaktiga fakturor så var det väntetider i telefon på 45min-1tim.25min.
för att få ordning på dessa.När man äntligen kom fram till en personal blev man antingen bortkopplad eller så "försvan"uppgifterna,som man diskuterat med vedebörande
och denne försäkrat att NU,skulle ALLT vara korigerat och mina problem vara som bortblåsta,sa hon......Men detta följdes av ett krav brev (inte av den snälla sorten)och ytterligare hut lösa fakturor,som inte hade det minsta med verkligheten att göra.Det var som om företaget led av Ahlsheimers och allt som var äldre än 2timmar upplöstes och hade aldrig hänt .Om det inte rörde sig om MINA skyldigheterförståss.Så en dag efter det att jag till sisst fått magkattar av hela skiten,så ringde jag och sa upp mitt abonemang.Gud det känndes skönt.Men det var naturligtvis bindningstid,och det gjorde att de inte skulle släppa mig förrän den sissta December.I väntan på det shoppade jag runt efter en ny bredbandsleverantör.Jag fann en och lät medela vederbörande leverantör(Tele2) att jag ville ansluta mig till dem .Jag berättade även hela historien för dem ,inkl.uppsägandet av abonemanget. Inga problem sade killen i telefonen,vi lägger upp en anmälan om förflyttning av abbonemanget så behöver du inte ens vänta på att bindningstiden skall gå ut ,utan vi tar över nu,sa killen på Tele2. Jag fick läsa upp en anmälan i telefonen,med namn föd.nr. och adress m.m..Detta hände i Nov. tiden gick vi var i December.....då får jag ett brev,..Tyvärr det hade inte gått att genomföra.
Jag ringde upp igen......Denna gången sade den man som jag fick tala med,att det hade inte gått,för att jag hade sagt upp abonemanget.Och för att kunna ta över mitt abonemang så var jag tvungen att ringa till Bredbandsbolaget och ta tillbaka min uppsägning.VAAAAAAAAAA????? Skämtar ni med mig,svarade jag,...jag som äntligen blivit av med dem.JO det var jag tvungen till.Sagt och gjort jag (motvilligt)ringde och tog tillbaka min uppsägning,fast det kändes fel i alla celler i min kropp.
Ringde sen till Tele2 och medelade (samma)kille att det var gjort.NU SKULLE ALLA MINA BEKYMMER VARA ÖVER,sa han för nu skulle de ta över och jag skulle snart vara Tele2kund.Det spelades in en nyanmälan om intresse som abbonent i Tele2, och NU SKULLE ALLA MINA PROBLEM VARA LÖSTA,jag kunde luta mig tillbaka så tog de hand om det här.
Det gick ett tag ,Julen passerade och så även Nyåret,plus en vecka då började jag bli fundersam?,.....vad hände egentligen.
NÄ!! Jag fick lov att ringa upp igen. Satte mig ner på min lunch för att ha riktigt gott om tid.Det vanliga tramset med knappvalet ,...om du vill dit tryck si och om du vill dit tryck så,SUUUUUUCK. Äntligen i rätt kö ,Tack för att jag väntade osv osv.
Till sisst kom jag fram ,denna gången var det en dam . Jag frågade varför det inte hänt nått mm, mm, hon kopplade ur mig EFTER DET ATT JAG SUTTIT OCH VÄNTAT I 39MIN!!!!
Jag ringde upp igen,fick vänta i 27min,fck tala med en annan dam berättade ALLT,och hon lovade att ta tag i detta. Hon berättade att mitt samtal från gången innan inte fanns registrerat i huvud taget.Hon skulle ta tag i detta fick mitt arb telnr och lovade att ringa upp personligen,jag skulle inte behöva ta tag i detta i huvud taget mer utan detta skulle hon fixa.
DAMEN RINGDE UPP!!,senare samma dag.JO,nu skulle ALLT vara löst,det hela skulle ta ett par veckor (som i 2 stycken) och hon skulle personligen höra av sig.TRE veckor har gått inte ett ljud från henne.Jag ringer upp IGEN,Presenterar mig,berättar ALLT IGEN,undrar vad har hänt egentligen.Speciellt som mitt bredband efter nyår inte fungerar,plus att modemet stör telafonen(den trådlösa )så det går inte att ringa om det är på det bara prasslar.Jag blir inte av med Bredbandsbolaget,men kan inte använda min dator,för det är ingen kontakt.Jo nu fick jag tala med en ung tjej,hon lyssnade,gick in i deras dator och.........DÄR FINNS INGEN ANMÄLAN REGISTRERAD!!!!!!!!!!
Vad fan sysslar de med på dessa företag igentligen,jag tror jag blir GAAAALEENNNNN!!!
Hon var väldigt ledsen över att det var som det var och otroligt förstående,........
MEN,.....nu skulle jag bara ta och ta det lugnt så skulle hon ta och ordna med en NY ANMÄLAN om intresse för att bli abbonent,som naturligtvis ska spelas in ,så nu skulle det ordna upp sig och jag bli abbonent hos Tele2,men det kan ta upp till 3MÅN.
Tre månader!,.... tre månader!,varför lät de inte det vara med uppsägningen, och lät mig slippa Bredbandsbolaget den första gången,för denna gången när hon kollade upp det ,visade det sig att de vägrar att släppa om mig innan denna uppsägningstiden gått ut ,och medan tiden går så är det JAG som får betala deras idiotiska fakturor,som alltid kräver tel samtal och korrigering.Det är inte bara för företag som tel.samtal kostar tid och pengar,för att inte tala om att tid ÄR pengar,men det är väl skillnad när det BARA gäller en privatperson.Dessa firmor kan driva en till vansinne.Och nu frågar jag er?.......Tror NI på att ALLT skall ordna sig DENNA GÅNGEN?
URSÄKTA MIG OM JAG TVIVLAR.

4 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Uppsägningar och nyteckningar skall göras skriftligen! Då blir det inget strul och blir det det så har man bevis och kan kräva kompensation.

I ditt fall tror jag att de inte fattat vad du menar. Du skulle byta från leverantör A till B. I dessa fall för att det skall gå så smidigt som möjligt gör man en sk "PORTERING". Det innebär att du måste säga upp abonnemanget till ett visst datum hos A varvid B tar över samma dag. B sköter porteringen och ser och kollar när ditt abonnemang hos A är uppsagt. Du märker inget av PORTERINGEN

Jag tror att det har strulat pga allt för många ord från dig ang problemet och allt för få om lösningen.

Du skulle sagt till den nya leverantören att du vill göra en PORTERING AV BREDBANDET och sagt upp avtalet med den gamla

Så är det med den saken

mr. kolumnen sa...

Vid portering skickar den nya bredbandleverantören papper som du får fylla i och där anger du också datum för när porteringen skall genomföras, den nya leverantören stämmer av med den gamla så att det inte finns bindningstider el dyl. Första möjliga datumet sker sedan porteringen

antibimbocompaniet sa...

Kära kolumnen,.. ingen konstruktiv kritik till mina "dikter"?

mr. kolumnen sa...

;-)

kram på dig!