tisdag 27 november 2007

Rock me alltrough the night...


Med risk för att bli betraktad som en gammal dinosaurie, så vidhåller jag att det som är skrivet och är bra innom musiken,kommer mestadels från -80talet. Och det gör dagens ungdom allt för att intyga,varför skulle de annars hämta en så stor del av sin musik därifrån? Jovisst de simplar den, men de kan tydligen inte låta bli låtarna från det mycket produktiva 80talet. Det finns snart inte en enda go låt som de inte har varit och "pillat" på,eller som jag tycker förstört, de är ju oftast helt justa som de är och behöver inte simplas med någon medioker rappare, eller slätas ut till nån tjatig tekno el. dyl.
Detta är något som jag har reflekterat över, sen jag var ute i fredas och hamnade på ett ställe,där killarna som spelade körde en hel massa låtar från "förr".Guuuud så det svängde, det var det bästa jag hört på länge, där kunde man snacka om att rocka skiten ur folk. Man fick en sån otrolig dos rockmusik, så jag mår fortfarande bra på den och kommer på mig själv att gå och nynna. Det enda som är tråkigt är,att det är sällan man får uppleva sånt numer,ni vet när ett band spelar med hela själen,istället för med plånboken och hungern att bli berömd och få va med i media.
Men kul var det,och jag är glad att jag fick en chans att säga det till dem,men ledsen att deras namn kom bort i den ganska höga musiken,så jag får väl fråga arangörerna om detta,så jag får väl återkomma.
Tills dess Hej.....

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Om du ser det i ett langre perspektiv sa ar ju dagens musik en avkomma av vad som gjordes for hundratals ar sedan. De gubbarna vander sig sakert i graven

Anonym sa...

inte på långa vägar så mycket plagiat som nu