måndag 10 september 2007

Här kommer la ja igen


Allting har en ände även elände (Min egen livsinställning)och nu får det vara slutsuckat. Jag börjar till och med bli uppriktigt trött på mig själv, så nu har jag bestämt att det får vara bra nu, livet är till för de levande!
Så nu är hus renoveringen på G igen med possitiva vibbar i färg och tappeter.
Men vet ni vad ?............igår pratade vi om att det är bra att grannar håller ett vaksamt öga på ens hus när man inte är där,och jag lämnade mitt telefonnummer till mina rara grannar med förvissning om att mitt lilla hus är i trygga händer.
Då vi osökt kom in på att det vore inte kul för ev. tjuv om han/hon skulle bryta sig in i huset,för det ligger grejer över allt(pga att det är under reparation naturligtvis)och ett benbrott blir den enda utdelningen som en natyrlig påföljd att det inte finns någon el i huset ,för den stänger jag av när jag åker.
Men det är riskfyllt,säger min granne, du vet väl att om något händer inbrottstjuven i ditt hus, så blir du ersättnings-skylldig, du har ansvaret för att inget händer
pga att det är farligt att ta sig fram i huset.
VAAAA!DU SKÄMTAR! Jag måste alltså sitta och vara orolig för den biten också!!!!!!
eller vänta nu..........jag sätter upp en skylt på dörren,...VARNING!!! BYGG-
ARBETSPLATS!!! FARLIGT OMRÅDE!!! säger jag.
JAAÀ,..det blir väl kanske bra säger grannen men den där trappan till övervåningen då???....den är ju hysteriskt brant,och är det mörkt fullkomligt livsfarlig!
Jamen vad skall jag göra , jag har ju otroligt höga trösklar också,sägetjag,
jag kan ju inte instalera speciella belysningar bara för att nån kan komma på den dumma iden att bryta sig in ,jag kände mig ganska uppgiven.
Äsch är nån så dum i huvet att de bryter sig in i ett hus där det enda de kommer att få med sig är ett ben brott eller en spik i foten, så får dom skylla sig själva,ELLER HUR?
så det enda som jag gör,är varnings lappen på dörren.Så är det så, att jag hittar en ledbruten kriminell kvarglömd i huset,så är det hans problem.
JAG HAR VARNAT HONOM; så jag tvår mina händer.
Är inte livet på landet uppfriskande,eller hur?!!!!

Inga kommentarer: